Používáním tohoto webu souhlasíte s využíváním cookies na těchto stránkách. Více informací ZDE. Rozumím

Bostar, specialista na zajímavé produkty

14. 05 2010 | Specializovaných distributorů jsou na našem trhu desítky. Ovšem ne všichni jejich manažeři mají tak jasnou vizi svého byznysu jako Michal Boháč, generální manažer společnosti Bostar. Svou firmu představil na konferenci Distree XXL, kde lovil nové značky do svého portfolia.

Specializovaných distributorů jsou na našem trhu desítky. Ovšem ne všichni jejich manažeři mají tak jasnou vizi svého byznysu jako Michal Boháč, generální manažer společnosti Bostar. Svou firmu představil na konferenci Distree XXL, kde lovil nové značky do svého portfolia.

Bostar působí na českém trhu od roku 2002 a je tedy relativně mladým distributorem. Jaká je historie vzniku společnosti?
V devadesátých letech jsem pracoval ve Švýcarsku jako produktový manažer a získal kontakty na výrobce značky Artic Cooling. Napadlo mě založit distribuční zastoupení v České republice. Artic Cooling zaznamenal na našem trhu obrovský úspěch a stal se jednou z nejoblíbenějších značek chlazení v Česku i na Slovensku.  Následně jsme v Bostaru začali rozšiřovat portfolio o další značky.

Na distribuci kterých produktů se nyní specializujete?
Oblast chlazení a vše co k tomu patří je nyní jen jednou z oblastí, ve kterých působíme. V naší nabídce najdete všechny typy počítačových skříní a zdroje. V roce 2005 jsme se vrhli na oblast storage. Držíme exkluzivní zastoupení pro Česko a Slovensko na značky Icy Box od výrobce RaidSonic. Dále máme podepsanou autorizovanou distribuci od Cremaxu, který se zabývá výrobou interních rámečků a klecí pro pevné disky i Raid systémů. Zaměřujeme se rovněž na profesionální segment, kde navrhujeme sofistikované úložné systémy. V naší nabídce najdete také řadu značek z oblasti příslušenství a osobní spotřební elektroniky.

Která z těchto oblastí se v současnosti rozvíjí nejvíce?
Velký potenciál vidíme v oblasti multimédií. Pod značkou Icy Box máme v distribuci MP4 přehrávače, které jdou velmi dobře na odbyt. Modely obsahují harddisk a jeden z nich také rekordér. Na trh brzy přijdou produkty vybavené DVB-T tunerem, což dále zvýší zájem zákazníků. V loňském roce jsme zaznamenali zvýšenou poptávku po HTPC skříních. Zákazníci chtějí v oblasti multimédií komplexní řešení, které jim umožní připojení, zobrazení i uložení. Chladičů prodáme zhruba 10 tisíc měsíčně a jsme tedy v této oblasti distributorem evropské úrovně. Velké možnosti růstu v chladičích už ale nevidíme. Procesory vydávají méně tepla a boxované chladiče se zlepšily.

Pokud se ještě ohlédnete za loňským rokem, jaké byly výsledky Bostaru?
V loňském roce jsme zvýšili obrat v kusech i v dolarovém objemu o 30 %. Distribuční byznys ale poznamenala silná koruna, která způsobila, že firma rostla „pouze“ o 6 %. Nepříznivý vývoj kurzu měl vliv i na způsob našeho obchodování.

Jak se tento vliv projevil?
Byli jsme zvyklí objednávat velké kontejnery produktů a v případě potřeby je držet třeba i půl roku na skladě. Museli jsme reagovat optimalizací naší logistiky snížením počtu produktů na skladě. Plánujeme také nasazení nového informačního systému I6, abychom byli připraveni na dynamickou výměnu dat s dodavateli.

Jaké jsou cenové podmínky vaší logistiky?
Při odběru nad 10 tisíc korun je u nás doprava zdarma. Balík do 9 kilogramů dopravujeme za 100 korun většinou prostřednictvím DPD. Dobírka stojí 150 korun. Těžší zásilky než 9 kilogramů, které nepřesahují hodnotu 10 tisíc korun, řešíme individuálně dle nabídky dopravce. Po Praze doručujeme zákazníkům s kreditem rovněž kurýrem za cenu 130 Kč.

V současné době panuje na IT trhu nervozita z ekonomického zpomalení. Jak vnímáte situaci z pohledu specializovaného distributora bez miliardových obratů?
Také pozorujeme pokles poptávky, ale osobně ho přikládám spíše vyvolaným obavám lidí, než neschopnosti zákazníků financovat nákupy. Situaci může zhoršit i další posilování koruny, které by se muselo promítnout do zdražení cen produktů. Čeští zákazníci přitom nejsou na zdražování zvyklí. My bereme situaci jako příležitost. Máme nový sklad a kanceláře v Praze na Vinohradech, rozšiřujeme portfolio a otevíráme nové prodejní kanály. Chceme nabídnout podporu prodejcům, kteří nejsou se svými distributory spokojeni a sloužit jim jako specialisté na zajímavé produkty.

Plánujete tedy nějakou novou podporu pro vaše resellery?
Ano, podobně jako větší broadlineři na našem trhu nabídneme resellerům B2C e-shop. Tento internetový obchod na klíč partneři jednoduše naplní zbožím z naší nabídky, přidají svou marži a poskytnou ho k nákupům koncovým zákazníkům. Zavedeme také bonusový program pro odběratele. Zohledníme v něm jak dlouhodobou spolupráci, tak jednotlivé kategorie partnerů.

Diskuse

Speciály

Naše magazíny

Novinky ze světa bydlení, aut, techniky ...

Odpočívejte a relaxujte kdykoliv a kdekoliv...Váš partner SPA STUDIO

Odpočívejte a relaxujte kdykoliv a kdekoliv...Váš partner SPA STUDIO