Největší zájem ve vyhledávání na internetu byl letos o Vyvolené

Největšími skokany českého internetu podle vyhledávače Google byli Vyvolení, Karel Schwarzenberg a volby. V žebříčku vyhledávaných slov, která si meziročně nejvíce polepšila poprvé chybí online hry. Vyplývá to z údajů Google Zeitgeist. 

Česko podle vyhledávání na Google v letošním roce ovládly volby, reality show a sport. "Opravdu velkým překvapením je absence online her, které v Česku bývaly nedílnou součástí každoročního žebříčku, a také to, že se letos do žebříčku propracovaly až tři osobnosti. Stejně jako loni i letos byl velký zájem o sport a reality show. Záhadou pro nás zůstává velké zvýšení vyhledávání výrazu Velikonoce," uvedla mluvčí Google ČR Janka Miklík Zichová. 
    
Reality show Vyvolení televize Prima se stala jednoznačným skokanem roku. Na jejím vítězství se bezesporu podílelo silné doplnění TV obsahu digitálním, díky kterému se příznivci show bavili různými možnostmi sledování a zapojení se do příběhů z vily. Do absolutní desítky se dostala i Superstar vysílaná na Nově. 
    
Češi jsou hokejový národ, takže je přirozené, že se čeští uživatelé letos intenzivně zajímali o informace z MS v ledním hokeji. S hokejovým turnajem souvisí i umístění ČT Sport. Na webu sportovní televizní stanice si návštěvníci užívali sledování zápasů, blogových příspěvků a exkluzivních reportáží ze zákulisí šampionátu.
    
Jedinou službou z oblasti technologií v žebříčku skokanů je obsahová služba Google Play, která byla letos obohacena o knihy a hudbu. 
    
České uživatele nejvíce zaujaly osobnosti Karel Schwarzenberg, Miloš Zeman a Iveta Bartošová. Historicky první přímá volba prezidenta republiky vynesla mezi top desítku skokanů oba kandidáty, tedy Miloše Zemana i Karla Schwarzenbergera. Schwarzenberg navíc výrazně bodoval v kampani na sociálních sítích. Volební trend posílil i pád vlády Petra Nečase a předčasné volby do Poslanecké sněmovny. 
    
Dotazy zadané do vyhledávače jsou zrcadlem společnosti, jelikož definují, čím žila, o co se zajímala nebo co ji trápilo. Výrazy, o které nejvíce stoupl zájem ve srovnání s loňským rokem (skokani), definují tzv. Ducha doby (Zeitgeist).
 
zdroj: ČTK