Hyundai ix55 3.0 CRDi Style

Hyundai za šestimístnou částku? Proč ne. Pevným kamenem nabídky korejské značky je luxusní SUV ix55 se vznětovým šestiválcem. Model ix55 budí pozornost svými vnějšími rozměry, na délku totiž měří 4,84 m, tedy skoro jako BMW X5. Vizuálně byste ho ale klidně zařadili po bok 5,09 m dlouhé Q7, která je v tomto segmentu největší.

Celkový design ix55 je podivně korejský, hlavně čelní partie působí nevýrazně. Zato uvnitř se nám vůz opravdu zamlouval. Použité materiály i zpracování jsou na vysoké úrovni, přístrojová deska má elegantní tvary. Modré podsvícení však za šera zhoršuje čitelnost tlačítek na stříbrné středové konzoli. Pár detailů jako tlačítka vyhřívání sedadel nebo výstražných světel působí poněkud humpolácky.

Hyundai ix55 nabízí vnitřní prostor odpovídající vnějším rozměrům. Místa je v něm opravdu nadbytek, dokonce ani ve třetí řadě sedadel (v ceně) si není na co stěžovat. V pětimístné konfiguraci naložíte do ix55 i pořádnou horu zavazadel, pro které je připraveno téměř 600 litrů.

Že Korejci umějí dělat kvalitní diesely, už několikrát předvedli. Za vydařený lze považovat také třílitrový šestiválec v ix55. Motor dosahuje solidního výkonu 176 kW při 3800/min a točivého momentu 451 Nm. Německé V6 sice umějí až o 100 Nm víc, konstruktéři ale zřejmě vyměnili vyšší maximum za lepší průběh a širší oblast (1750-3500/min). Důvodem mohla být i životnost samočinné šestistupňové převodovky vyvinuté Hyundaiem hlavně pro zážehové motory, která ale svým sametovým řazením tvořila se skvěle odhlučněným turbodieselem nečekaně příjemnou a živou dvojici (200 km/h, stovka za 10,4 s).

Jízdní vlastnosti odpovídají hmotnosti vozu 2,2 t. Řízení je vláčné ale nepřeposilované, v zatáčkách se 1,75 m vysoká karoserie logicky naklání a brzdy mají pozvolný nástup. Komfort pérování je solidní, na ostrých nerovnostech se ale projeví velká neodpružená hmota 18palcových kol.

Velkým trumfem Hyundaie ix55 je cena za plně vybavený vůz začínající na 950 000 Kč. S kůží a xenony auto vyjde na milion, což nemá konkurenci. Otázkou ale je, zda má značka Hyundai milionovou prestiž.

http://www.motorpresse.cz